Köpvillkor
Köpvillkoren i korthet
Frakt och leveranstid
Frakten är gratis inom Sverige, när du handlar för mer än 700 kr. Under detta belopp debiterar vi endast 79 kr för frakten.
Vi skickar alla våra paket med DHL Service Point. Du hämtar ditt paket på närmaste uthämtningsställe.
Betalsätt
Det finns flera sätt att betala på när du handlar hos oss. Du kan betala med konto/kreditkort, du kan även betala mot faktura med Klarna eller olika typer av delbetalning upp till 24 månader.
Returer och Öppet köp
Du har alltid 30 dagars bytes och returrätt, från det att du mottagit varan.
Vid återköp vänligen maila oss för att få en returfraktsedel skickad till er. Ni får stå för returfrakten själv, men får använda er av vårat avtal. De blir i regel billigare än att själv köpa en frakt.
OBS! Du måste använda ett yttre lager på försändelsen. Du får alltså inte skicka direkt i kartong, utan att använd en extra kartong utanpå.
Reklamation
Meddelande om fel på vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 2 år. Det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till lampbutiken.se. Om en produkt köps i andra hand gäller endast garanti via tillverkaren.
Lagersaldon
Varor på eget lager har märkningen "finns i lager" (i vissa fall kan sista butiks exemplaret vara kvar, då väljer vi att beställa en ny vara) dessa varor levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor 7-15 arbetsdagar. Vid oklarheter eller förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig.
Fullständiga köpvillkor
Det är tryggt och enkelt att handla på vår webbshop!
Välj produkt och ange antal och klicka sedan på "KÖP".
Om du vill se eller ändra i din beställning, klicka på "Redigera kundvagn" i det övre högra hörnet. För att genomföra och avsluta köpet, klicka på "Till kassan" i det övre högra hörnet.
Efter att ha bekräftat köpet erhåller du en orderbekräftelse via mail.
Vi levererar varor till Sverige.
Har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på vår webbshop.
I priserna ingår moms med 25 %.
Betalningssätt
Du har möjlighet att betala din order med konto/kreditkort eller mot Klarna faktura.
Vid online-betalning kan du använda ditt VISA, MasterCard eller Eurocard. (kolla med teller).
Handla nu - betala efter leverans
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid varan innan du betalar.
Fakturan kommer till den mail adress som du anger vid köpet.
Betalningstid - alltid 14 dagar.
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans och hemförsäljningslagen.
Ladda ner dina fakturor från klarna.se.
Möjlighet till delbetalning.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.
Vid fakturabetalning kan leverans endast ske till din folkbokförda adress. Det är för att säkerställa att inga obehöriga kan beställa varor till sig själv med en annan persons personuppgifter. Om du inte vill beställa dina varor till din folkbokförda adress får du välja något av våra andra betalningssätt.
Delbetala från 50 kr/mån med klarna konto.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid varan innan du betalar.
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad.
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp.
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.
0 kr i uppläggningsavgift.
För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5 % och effektiv ränta från 26,99 % vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,50 kr.
Säkerhet/Säkra betalningar
För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i vår webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Lampmobel.se.
Frakt och Leverans
Vi levererar till Sverige, Danmark och Finland.
Frakten är kostnadsfri i Sverige, när du handlar för mer än 700 kr. Under detta belopp kostar frakten endast 79 kr.
Du kan även välja hempaket i Sverige, hem till din dörr pris 150 kr oavsett ordersumma.
DHL bokar då en tid med dig för utkörning.
Till Danmark och Finland oavsett ordersumma debiteras 250 kr i frakt.
Leverans
Vi skickar våra varor inom Sverige med DHL. Du hämtar ditt paket på närmaste uthämtningsställe.
Leveranstid
Varor på eget lager har märkningen i lager. Dessa varor levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor 7-15 arbetsdagar. Vid oklarheter eller förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig.
Felleverans – gör enligt följande:
1. Ring eller maila oss på 026-120230 info@lampbutiken.se så att vi kan reservera den rätta varan.
2. Vi mailar returfraktsedel till dig och skickar den rätta varan fortast möjligt.
Transportskador
Våra paket är transportförsäkrade. Ser du att innehållet skadats anmäler du det direkt till DHL eller Postens ombud. Om du hunnit öppna paketet och upptäcker skada, ringer du oss på 026-120230 eller maila oss på info@lampbutiken.se
Utebliven leverans
Vid utebliven leverans ringer du oss på 026-120230 eller maila oss på info@lampbutiken.se
Outlöst vara
För paket som inte löses ut på DHL eller Posten, debiterar vi dig kostnaderna för frakt och hantering 99 kr.
Paketet ligger hos ombudet max 14 dagar.
Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Denna lag bygger på EU-direktiv från 1995 och avser att öka skyddet för privatpersoners personliga integritet med hänsyn till det ökade antalet register och sammanställningar som lagras elektroniskt.
Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av oss i egenskap av personuppgiftsansvarig.
Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.
Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll. Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.
Reservationer
Lampbutiken reserverar sig för slutförsäljning samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.
Ångerrätt
Du har alltid 30 dagars bytes och returrätt efter mottagandet av varan. Detta gäller endast om varan returneras i oskadat skick och ligger i originalförpackningen. Vid retur av en vara som ser använd ut nekas öppet köp. Observera att om du vill avboka en order, måste detta göras via telefonkontakt för att säkerställa att ordern tas ur flödet. Vi har i regel ingen möjlighet att stoppa leveranser som redan gått iväg.
OBS! Frakt för retur är inte gratis, kunden får stå för det. Fraktkostnad varierar beroende på hur många kartonger och hur stor volymen är. Vi räknar fraktkostnad och skicka en returfraktsedel till er. Tänk på att packa varorna säkert, så att de är hela när vi får tillbaka dom.