Kundvagn
0 artiklar
  • Din kundvagn är tom.
  • Fri frakt över 850,00 kr

Köpvillkor

Köpvillkor i korthet


Frakt

Frakten är gratis inom Sverige, när du handlar för mer än 850 kr. Under detta belopp debiterar vi endast 99 kr för frakten.
Vi skickar alla våra paket med DHL Service Point. Du hämtar ditt paket på närmaste uthämtningsställe.

Betalningssätt

Det finns flera sätt att betala på när du handlar hos oss.

Betalningssätt för privatperson:

Klarna Checkout, välj fritt mellan Faktura, Klarna Delbetalning, Swish, Kortbetalning, Direktbetalning & Banköverföring via valfri bank.

Kortbetalning via Kreditkort & Bankkort (Visa/ Visa Electron / Mastercard/ Maestro & Amex) via marknadsledande Nets.

Betalningssätt för företag & organisation:

Faktura 30 dagar via Klarna för företag & organisation.

Kredit- eller debitkort.

Klarnas egen dataskyddsinformation

“För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.”

Vi vet att du bryr dig om hur information om dig används och delas, och vi uppskattar ditt förtroende och vill att du ska känna dej trygg angående våra tjänster och säkerheten då det relateras till din personliga information. Den här sidan beskriver vår integritetspolicy. Genom att besöka oss, accepterar du vår integritetspolicy.

Vilken sorts personlig information samlar vi om våra kunder?
Informationen vi samlar från våra kunder hjälper oss att ständigt förbättra din shopping hos oss. Här finns den typ av information vi samlar.

Information du ger oss: Vi mottar och sparar information du skriver in på vår webbplats eller som du på annat sätt förser oss med. Du kan välja att inte förse oss med viss information, men då kan det hända att du inte kan ta del av många funktioner. Vi använder informationen som du förser oss med för sådana syften som att svara på dina förfrågor, fullborda beställningar, skräddarsy shoppingen för dig, förbättra våra butiksfunktioner, och kommunicera med dig.
Automatisk information: Vi mottar och sparar viss sorts information när du besöker vår webbplats. Till exempel, som många andra webbplatser, använder vi "kakor"/"cookies", och vi erhåller viss typ av information då din webbläsare kommunicerar med vår webbplats.
Kommunikation via e-post: För att hjälpa oss att göra e-post mer produktivt för att förbättra tjänster och din shoppingupplevelse, skickar vi ibland dig nyhetsbrev angående våra tjänster och produkter, notifieringar och orderbekräftelser. Om du ej vill motta e-post från oss, annat än ordernotifieringar, var god ändra dina "Prenumerationsinställningar" genom att logga in på ditt konto.
Hur är det med cookies/kakor?
Cookies är alfanumeriska identifieringstextfiler som vi överför till din dators hårddisk genom din webbläsare för att möjliggöra för våra system att känna igen din webbläsare och för att tillgodose funktioner, så som att spara artiklar in din varukorg.

Delar vi ut informationen som vi mottar?
Vi respekterar din integritet och värdesätter ditt besök hos oss. Inte vid något som helst tillfälle ger vi dina kontouppgifter eller din betalningsinformation åt en tredje parts försäljare, kompanjon eller annan tjänsteupphållare utan att det är absolut nödvändigt för att fullborda din transaktion eller beställning.

Hur säker är information om mig?
Vi jobbar för att skydda säkerheten av information under transmissionen genom Secure Sockets Layer (SSL) -mjukvara, vilket krypterar informationen du förser oss med då du handlar våra produkter och tjänster. Vi visar endast de sista fem numren av ditt kreditkort när en beställning bekräftas. Naturligtvis överför vi hela kreditkorts numret till ett lämpligt kreditkorts företag under orderprocessen. Det är viktigt för dig att skydda mot obehörig användning av ditt lösenord och dator. Var säker på att du har loggat ut då du använder en delad dator genom att klicka på "logga ut" länken.

Vilken typ av information kan jag komma åt?
Vi ger dig tillgång till ett brett utbud av information om ditt konto och dina interaktioner med oss för det begränsade syftet att visa och, i vissa fall, uppdatera den informationen.

Användningsvillkor
Om du är orolig över hur vi använder din personliga information kan du kontakta oss genom att klicka på länken "Kontakta oss", där hittar du våra kontaktuppgifter.

Vår affärsverksamhet ändras konstant, och vår integritetspolicy och våra användningsvillkor ändras även. Du borde besöka vår webbplats ofta för att ta del av de ändringar som sker i våra villkor. Vår nuvarande integritetspolicy riktar sig till all den information som vi sparar om dig och ditt konto i dagsläget.

Information du ger oss
Du förser oss med sådan information då du söker, köper, beställer, postar recensioner, eller med andra metoder kommunicerar via vår webbplats eller e-postar oss. Som ett resultat av dessa åtgärder, kan du tillhandahålla oss information så som, ditt namn, adress, och telefonnummer, och kreditkortsnummer.

Automatisk information
I säkerhets syfte samlar och analyserar vi ibland Internet Protokoll (IP) adresser som används för kontakten mellan din dator och Internet, samt vår webbplats då du besöker den. Det här skyddar dig i spårningssyfte för att skydda dig om någon annan person av någon olycklig händelse skulle komma åt din personliga eller finansiella information och öppnar ett konto, eller gör uppköp i ditt namn.

Frågor
Frågor angående våra användningsvillkor, integritetspolicy, eller annat policy relaterat material kan riktas åt vår support personal genom att klicka på länken "Kontakta oss".

Returer och Ångerrätt

Som såväl privatkund som företagskund har du 14 dagars ångerrätt och 30 dagar returrätt från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackning. Returfrakt betalas av kunden om inget annat avtalats. Kontakta kundtjänst för att få en retursedel skickad till er. Spara ditt inlämningskvitto.

Vill du reklamera något ska du alltid kontakta kundtjänst först.

Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Om du vill byta en vara måste du själv skicka tillbaka produkten du inte vill ha och göra en ny order via vår webbshop. Din nya order behandlas separat från din retur.

Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Felleveranser som upptäcks efter 14 dagar kan vi tyvärr inte behandla, därför rekommenderar vi att man alltid kontrollerar sina varor så fort man mottagit dem och kontaktar oss direkt vid eventuella felleveranser.

Vi åtar oss att byta felaktiga eller trasiga produkter. Vill köparen ej ha någon ny produkt anses reklamationen istället vara ångerrätt och behandlas som en sådan. Köparen har ej rätt att kräva ytterligare ersättning eller andra anspråk mot säljaren.

Som privatperson har du 1 års garanti samt reklamationsrätt i 2 år från det du mottog leveransen. Reklamationen måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Fel som täcks av garanti och reklamation gäller endast ursprungliga fel som redan fanns i produkten vid leverans. Fel som uppkommer p.g.a. egen åverkan på produkten utöver normalt användande täcks ej av garanti.

Vi lämnar ingen livslängdsgaranti på våra glödljuslampor. Vi tar ej emot returer när det gäller glödlampor.

Om du mottagit en vara som inte passar:

Då returnerar du varan och samt betalar för returfraktkostnaden själv. Du som kund har full retur rätt i 14 dagar. För att kunna returnera en produkt så måste den ligga i sin originalförpackning och i nyskick. Dina pengar betalar vi tillbaka då vi mottagit returen och ser att produkten är i nyskick.

Om du mottagit en defekt vara:

Skulle en produkt vara defekt så skickar vi en ny utbytesprodukt till dig utan kostnad via DHL Servicepoint. Du returnerar den defekta varan på samma servicepoint utlämningsställe där du hämtade den nya varan. Du får en adress sedel från oss som du kan använda till returpaketet. Kostnaden för returfrakt står vi för.

Lagersaldon

Varor på eget lager har märkningen "finns i lager" (i vissa fall kan sista butiks exemplaret vara kvar, då väljer vi att beställa en ny vara) dessa varor levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor 7-15 arbetsdagar. Vid oklarheter eller förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig.

Reservationer

Lampbutiken reserverar sig för slutförsäljning, samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna webbsida.

Force majeure

Lampbutiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc.

Tvist

Vid eventuell tvist löses detta av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Lampbutiken kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.



Fullständiga köpvillkor

Det är tryggt och enkelt att handla på vår webbshop.
Välj produkt och ange antal och klicka sedan på "KÖP".
Om du vill se eller ändra i din beställning, klicka på "Redigera kundvagn" i det övre högra hörnet. För att genomföra och avsluta köpet, klicka på "Till kassan" i det övre högra hörnet.
Efter att ha bekräftat köpet erhåller du en orderbekräftelse via mail.
Vi levererar varor till Sverige.
Har du inte fyllt 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att handla på vår webbshop.
I priserna ingår moms med 25 %.

Betalningssätt

Du har möjlighet att betala din order med konto/kreditkort eller mot Klarna faktura.
Vid online-betalning kan du använda ditt VISA, MasterCard eller Eurocard. (kolla med teller).

Handla nu - betala efter leverans.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid varan innan du betalar.
Fakturan kommer till den mail adress som du anger vid köpet.
Betalningstid - alltid 14 dagar.
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans och hemförsäljningslagen.
Ladda ner dina fakturor från klarna.se.
Möjlighet till delbetalning.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köpet görs en mikroupplysning för att vi ska veta att du är du. Dina personuppgifter behandlas då i enlighet med personuppgiftslagen, och kan komma att användas för marknadsföring av spännande erbjudanden och tjänster.
Vid fakturabetalning kan leverans endast ske till din folkbokförda adress. Det är för att säkerställa att inga obehöriga kan beställa varor till sig själv med en annan persons personuppgifter. Om du inte vill beställa dina varor till din folkbokförda adress får du välja något av våra andra betalningssätt.
Delbetala från 50 kr/mån med klarna konto.
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Få alltid varan innan du betalar.
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.
Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad.
En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp.
Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.
0 kr i uppläggningsavgift.
För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5 % och effektiv ränta från 26,99 % vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,50 kr.

Säkra betalningar

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar i vår webbshop samarbetar vi med DIBS för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar samt direktbetalningar via internetbank. Säkerheten en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar. DIBS är certifierade av både svenska och utländska banker och kortföretag. All information som rör din betalning krypteras med SSL (Secure Sockets Layer) vid överföring till DIBS och dina kortuppgifter varken registreras eller lagras av Lampbutiken.

Frakt och Leverans

Vi levererar till Sverige, Danmark och Finland.
Frakten är kostnadsfri i Sverige, när du handlar för mer än 850 kr. Under detta belopp kostar frakten endast 99 kr.
Du kan även välja hempaket i Sverige, hem till din dörr pris 150 kr oavsett ordersumma.
DHL bokar då en tid med dig för utkörning.
Till Danmark och Finland oavsett ordersumma debiteras 250 kr i frakt.

Leverans

Vi skickar våra varor inom Sverige med DHL. Du hämtar ditt paket på närmaste uthämtningsställe.

Leveranstid

Varor på eget lager har märkningen i lager. Dessa varor levereras normalt inom 2-5 arbetsdagar. Ej lagerförda varor 7-15 arbetsdagar. Vid oklarheter eller förlängd leveranstid tar vi alltid kontakt med dig.
Felleverans – gör enligt följande:
1. Ring oss på 019-223838 eller maila info@lampbutiken.se så att vi kan reservera den rätta varan.

2. Vi mailar retursedel till dig och skickar den rätta varan fortast möjligt.

Transportskador

Våra paket är transportförsäkrade. Ser du att innehållet skadats anmäler du det direkt till DHL eller Postens ombud. Om du hunnit öppna paketet och upptäcker skada, ringer du oss på 019-223838 eller maila oss på info@lampbutiken.se.

Utebliven leverans

Vid utebliven leverans ringer du oss på 019-223838 eller maila oss på info@lampbutiken.se.

Outlöst vara

För paket som inte löses ut på DHL eller Posten, debiterar vi dig kostnaderna för frakt och hantering 99 kr.
Paketet ligger hos ombudet max 14 dagar.

Reservationer

Lampbutiken reserverar sig för slutförsäljning, samt att varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna webbsida.

Force majeure

Lampbutiken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc.

Tvist

Vid eventuell tvist löses detta av Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

Lampbutiken kommer att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Välkommen till Lampbutiken.se
Vi använder kakor (cookies) och liknande tekniker för att göra våra tjänster mer relevanta, och ge dig en bättre upplevelse. De används också som hjälp i vår marknadsföring. Läs mer i vår Integritetspolicy.